του Δημήτρη Παλούκη
O δρόμος είναι ένα απ’ τα βασικώτερα οχήματα ανάπτυξης του πολιτισμού. Κι ο πολίτης απ’ τους αγώνες και τις κατακτήσεις προηγούμενων γενιών, απέβλεπε γενικά στα παρουσιαζόμενα προβλήματα της κοινωνικής οργάνωσης, στο κράτος. Στα δίσεκτα τα χρόνια του νεοφιλελευθερισμού, το κράτος κατασυκοφαντήθηκε, χιλιοκατηγορήθηκε, συρρικνώνεται προς όφελος των κερδοσκοπικών εταιριών, πολυεθνικών κ.ά. Κι ήλθε το πικρό δίδαγμα του εγκλωβισμού των χιλιάδων δύσμοιρων οδηγών την Αττική Οδό. Με στόχο το κέρδος, έκοβαν εισπράξεις διοδίων, έστελναν οδηγούς στον αποκλεισμό του χιονιού για 22 και βάλε ώρες και περίμεναν το κράτος, το στρατό κι εθελοντές να απελευθερώσουν και βοηθήσουν τους δύστυχους, ασθενήσαντες κι υποφέροντες δεινά εγκλωβισμένους, αφημένους απ’ την εταιρία στο ξεπάγιασμα συνανθρώπους μας.
Οι εξαφανισμένοι υπαίτιοι, υπεύθυνοι, που ποτέ δεν λογοδοτούν, οι υποσχέσεις αποζημίωσης, μη πειστικές, όπως εξαγγέλλονται, δεν μπορεί να συγκαλύψουν την ανάγκη ανάκλησης της άδειας παραχώρησης της διαχείρισης της Αττικής Οδού και την ανάληψη της διαχείρισης από δημόσιο φορέα, όπως έγραψε ο Νίκος Γεωργακάκης. Ιδιαίτερα κατατοπιστική η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΛΑΕ (25.1.2022) για τις συνέπειες των συμβάσεων παραχώρησης σε ιδιωτικές εταιρίες, ειδικά της προκειμένης και τη διατράνωση της αλήθειας: Οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι ανήκουν στον λαό, που πρέπει να τους χρησιμοποιεί χωρίς διόδια.
Έχομε ακούσει ότι με τέτοιες απόψεις παραχωρήθηκε η Εταιρία Ύδρευσης του Βερολίνου σε ιδιώτες. Όταν διαπίστωσαν τη χειροτέρευση της ποιότητας του νερού και την αύξηση της τιμής του, εις βάρος των νοικοκυριών, οι Γερμανοί επανακρατικοποίησαν την Ύδρευση. Δεν ακούσαμε, ει μη μόνον από έναν (μη καριερίστα) πολιτικόν αρχηγό, στην κριτική της αντιπολίτευσης στο οδυνηρό κι ασυγχώρητο αυτό φιάσκο του εγκλωβισμού στα χιόνια της Αττικής Οδού, κουβέντα για την αιτία και τη μόνη ουσιαστική ‘‘λύση’’. Αν υποψιαζόμαστε βάσιμα γιατί ΔΕΝ μπορεί να καταθέσει σύσσωμη η τωρινή αντιπολίτευση ένα σχετικό σχέδιο νόμου για ανάληψη της διαχείρισης της Αττικής Οδού από δημόσιο φορέα, τότε ας συνειδητοποιήσομε πόσο γρήγορα πρέπει να προχωρήσουν οι διεργασίες της ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ ώστε σύντομα και με εντολή του λαού, αυτή να το πράξει, προλαμβάνοντας κι άλλα παρόμοια επικείμενα.