Τα προβλήματα στην Αττική οδό είναι το αποτέλεσμα των ιδιωτικοποιήσεων

0

 

  • Τα προβλήματα στην Αττική οδό αποδεικνύουν ότι οι συμβάσεις παραχώρησης σε ιδιωτικές εταιρείες και γενικότερα οι ιδιωτικοποιήσεις μόνο επιβαρύνουν τους  πολίτες και δεν προσφέρουν υπηρεσίες.

  • Οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι ανήκουν στον λαό, που πρέπει να τους χρησιμοποιεί χωρίς διόδια.

 

Τα τεράστια προβλήματα, που  δημιουργήθηκαν τις τελευταίες ημέρες λόγω κακοκαιρίας και η ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών δεν αποδεικνύουν μόνο την έλλειψη συντονισμού μεταξύ των αρμοδίων φορέων, αποδεικνύουν κυρίως τις συνέπειες  των συμβάσεων παραχώρησης σε ιδιωτικές εταιρείες και γενικότερα τις συνέπειες των ιδιωτικοποιήσεων.

Συγκεκριμένα

  • Η εταιρεία αυτή εκμεταλλεύεται την Αττική οδό  και εισπράττει υψηλά διόδια  από τους οδηγούς χωρίς να παρέχει υπηρεσίες, κατόπιν σύμβασης που έχει υπογραφεί με το Ελληνικό Δημόσιο πριν από χρόνια  και η οποία είναι εις βάρος των συμφερόντων του Δημοσίου.
  • Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε κυρίως με χρηματοδότηση του Δημοσίου,δηλαδή των Ελλήνων πολιτών. Τα χρήματα, που διέθεσε η εταιρεία σε μεγάλο βαθμό  προέρχονται από δάνεια, που δόθηκαν από τράπεζες, με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, συνεπώς αποκομίζουν τεράστια κέρδη, χωρίς ανάλογη προσφορά.
  • Λόγω των χαριστικών ρυθμίσεων της σύμβασης η εταιρεία ζήτησε και έλαβε αποζημίωση από το Δημόσιο δεκάδων εκατομμυρίων, λόγω μειωμένης διέλευσης οδηγών κατά την διάρκεια της καραντίνας, όπως επίσης ζήτησε αποζημίωση και πέρσι λόγω των ρυθμίσεων των Υπουργείων για την Αττική Οδό κατά την διάρκεια των ημερών της περσινής χιονόπτωσης.
  • Η Η πολυδιαφημισμένη αποζημίωση των 2000 ευρώ είναι εμπαιγμός, δεν είναι σαφείς ούτε καν οι προϋποθέσεις καταβολής τους, και ανακοινώθηκε για να κουκουλώσει τα προβλήματα και να ξεχαστούν οι ευθύνες, για να μπορέσουν να συνεχίσουν την διαδικασία της νέας παραχώρησης, που προβλέπεται  να διαρκέσει για άλλα 25 χρόνια.
  • Τα άλλα  μνημονιακά κόμματα , ΣΥΡΙΖΑ και  ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, εξαντλούν μόνο σε κριτική επί των προσώπων και όχι επί της ουσίας της πολιτικής, διότι έχουν αποδεχθεί τις μνημονιακές δεσμεύσεις  και όλες αυτές τις συμβάσεις.
  • Την ίδια πολιτική ακολουθεί η κυβέρνηση και σε άλλους τομείς , όπως στην υγεία με την αποδυνάμωση των δημοσίων νοσοκομείων στην διάρκεια της πανδημίας, στην παιδεία, με την εξίσωση των ιδιωτικών κολεγίων  και τον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών από τα ΑΕΙ και  κυρίως στην ενέργεια με την ιδιωτικοποίηση της και την εκτόξευση των τιμολογίων ηλεκτρικού ρεύματος.
  •  Όλα αυτά αφορούν την ζωή, την ασφάλεια  και την ευημερία των πολιτών και επιβάλλεται η υπεράσπιση και κατοχύρωση του δημόσιου χαρακτήρα τους.

Αποτελεί  φυσικά  αδήριτη ανάγκη η επανάκτηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων και των εθνικών οδών, οι οποίοι αποτελούν λαϊκή  περιουσία και η χρήση τους πρέπει να γίνεται από τους πολίτες χωρίς διόδια και χωρίς οποιαδήποτε άλλη επιβάρυνση.

Το Γραφείο Τύπου 25.1.2022