Σχόλιο της σ. Χριστίνας Σουλτανίδου με στοιχεία από Capital.gr
ΠΩΣ ΟΙ ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΙ…… (με αφορμή την παραχώρηση της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΑΕ στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ-EGIS)
Με αφορμή την πρόσφατη (Παρασκευή 29/3/2024) υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ-EGIS, ένας από τους όρους για την υπογραφή της οποίας ήταν η σημαντική αύξηση των διοδίων και η κατάργηση των δωρεάν μετακινήσεων που είχαν μέχρι τώρα οι ΑμεΑ και οι κάτοικοι των γύρω περιοχών, έψαξα λίγο στο διαδίκτυο για να βρω πόσο μερίδιο από τις “ευγενείς παραχωρήσεις” του δημόσιου πλούτου (που διαχρονικά ξεπουλούν στο ιδιωτικό κεφάλαιο οι μνημονιακές κυβερνήσεις με κορυφαία τη Ν.Δ.), έχει πάρει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ, ώστε να έχω μια πιο σαφή εικόνα, για το πώς συγκεντρώνεται ο πλούτος στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα ή αλλιώς, πώς οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι.
Και βρήκα το παρακάτω “διαμάντι” στο CAPITAL.GR, το οποίο είναι εξαιρετικά αποκαλυπτικό και το παραθέτω αυτούσιο:
“….Θυμίζεται ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει κατά 100% τις συμβάσεις των οδικών παραχωρήσεων Νέα Οδός (Ιόνια Οδός και Αθηνών – Λαμίας, με αρχή την περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου Μεταμόρφωσης έως την περιοχή της Σκάρφειας –μετά τα Καμένα Βούρλα– και το συνδετήριο κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα) και Κεντρική Οδός (Ε 65), έχει μερίδιο 17% στην Ολυμπία Οδό, έχει κερδίσει και αναμένει (σ.σ. έγινε) την υπογραφή της σύμβασης (35 ετών) παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της (ποσοστό 75%), έχει επικρατήσει και στον διαγωνισμό για τη νέα 25ετή σύμβαση για την Αττική Οδό.
Επίσης, ο όμιλος έχει παρουσία και σε άλλες παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ, όπως το μεγάλο έργο στο αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη, το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό, μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων (π.χ. Πελοπόννησο), η υποπαραχώρηση του λιμένα Φίλιππος Β΄ στην Καβάλα, έργα ψηφιακού μετασχηματισμού (ανάπτυξη υποδομών υπερύψηλής ευρυζωνικότητας Ultra-Fast Broadband, ψηφιακός μετασχηματισμός, τηλεματική, και ενιαίο αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου για τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης κ.ά.), παρουσία σε σταθμούς αυτοκινήτων κ.ά…”
Να προσθέσουμε στα παραπάνω και τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, στο τμήμα Χανίων-Ηρακλείου.
Όλος αυτός ο δημόσιος πλούτος παραχωρήθηκε στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ, προφανώς έναντι τιμήματος, επιβαρύνοντας όμως παράλληλα τους πολίτες με πανάκριβα διόδια, με τέλη για τα απορρίμματα, τα αεροδρόμια κτλ., αφού μετατρέπει το κοινωνικό μας δικαίωμα στη δωρεάν πρόσβαση σε διάφορα δημόσια αγαθά σε αντικείμενο εμπορίας και κέρδους των ιδιωτών.
Να σημειώσω επίσης, ότι οι τέσσερις συστημικές τράπεζες, οι οποίες έχουν περιορίσει εξαιρετικά τις χρηματοδοτήσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων τα τελευταία χρόνια, με συνέπεια το κλείσιμο χιλιάδων από αυτές, έχουν εγκρίνει για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 2,7 δισ. ευρώ για την Αττική Οδό, σύμφωνα πάντα με το Capital.gr. Μάλιστα, ο τραπεζικός δανεισμός έχει δομηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε οι αποπληρωμές (καταβολές των δόσεων) να “κουμπώνουν” στις χρηματοροές των παραχωρήσεων και να μην προέρχονται απευθείας από την εταιρεία!!! Ποιος κακόμοιρος δανειολήπτης στεγαστικού δανείου, του οποίου ζητάει τη ρύθμιση, έχει τύχει τέτοιας φροντίδας από τις τράπεζες ή από τα funds;;;
Κρίσιμο ερώτημα: επειδή αυτή η πολιτική δεν έχει τέλος, έχει όμως ολέθριες συνέπειες, μήπως πρέπει επιτέλους να σηκωθούμε από τους καναπέδες και να διεκδικήσουμε όσα καθημερινά, τόσο βίαια, αδίστακτα και προμελετημένα μας κλέβουν, ωθώντας μας όλο και περισσότερο στη φτώχεια και στην κακομοιριά, παριστάνοντας μάλιστα, με παροιμιώδη κυνικότητα, τους εθνικούς σωτήρες;
Σουλτανίδου Χριστίνα, Συντονίστρια Λαϊκής Ενότητας-Α.Α. Θεσσαλονίκης