ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΚΤΕΛ ΠΟΥ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΟΑΣΘ:
ΜΕ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΩΣ «ΑΣΠΙΔΑ» ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥΣ!
Τις επιπτώσεις από τη δυσλειτουργία του ΟΑΣΘ δεν τις υφίστανται μόνον οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης και οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ. Τις υφίστανται πλέον και οι οδηγοί εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ (Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς, Χαλκιδικής), στα οποία ανέθεσε (αρχής γενομένης από το ΣΥΡΙΖΑ και επεκτείνοντας μετά με νέες συμβάσεις η Ν.Δ.), το συγκοινωνιακό έργο 39 περιαστικών γραμμών. Η παράταση της σύμβασης των απευθείας αναθέσεων στα ΚΤΕΛ λήγει στο τέλος του 2023, οπότε το αρμόδιο Υπουργείο, αν δεν προτίθεται να εντάξει ξανά τις περιαστικές γραμμές στον ΟΑΣΘ, επαναφέροντας το δημόσιο χαρακτήρα σε όλο το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης, είναι υποχρεωμένο να προβεί σε διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση αυτών των γραμμών σε ιδιώτες.
Οι ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ, προκειμένου να θέσουν εμπόδια, όσο γίνεται, στον ανταγωνισμό από άλλους ιδιώτες, διεθνών προδιαγραφών, βρήκαν τα εύκολα «θύματα», τους οδηγούς, τους οποίους κάλεσαν να υπογράψουν νέες συμβάσεις (χωρίς να έχουν λήξει οι υφιστάμενες), στις οποίες θέτουν ως ρήτρα ότι: «Απαγορεύεται στο μισθωτό να εργαστεί σε ανταγωνιστή της εργοδότριας εταιρείας και των θυγατρικών της, για ένα έτος από τη λήξη ή τη λύση με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιαδήποτε αιτία της παρούσας εργασιακής σύμβασης και σχέσης. Κάθε παράβαση της παρούσας θα συνεπάγεται άμεσα την κατάπτωση ποινικής ρήτρας σε βάρος του μισθωτού και υπέρ της εργοδότριας εταιρείας ποσού 100 ευρώ ημερησίως, για κάθε ημέρα απασχόλησής του στον ανταγωνιστή…».
Είναι αδιανόητο, οι θερμοί υποστηρικτές της ελεύθερης αγοράς, που στην ουσία είναι κρατικοδίαιτοι, αφού με απευθείας ανάθεση από το δημόσιο εκτελούν αυτά τα δρομολόγια, να θέλουν να εφαρμόσουν περιοριστικούς όρους, όχι στη διακίνηση του κεφαλαίου, αλλά στη μετακίνηση των εργαζομένων, στερώντας τους το δικαίωμα στη δουλειά!!!!
Και μάλιστα σε έναν κλάδο, όπου δε διακυβεύεται καν η διαρροή σημαντικών υπηρεσιακών πληροφοριών, πελατολόγιου κτλ. στον ανταγωνιστή, αλλά αφορά απλά οδηγούς. Και επιπλέον, επιβάλλουν μια ποινή, 100 ευρώ την ημέρα, η οποία είναι εξοντωτική!
Η ενέργεια αυτή είναι ακόμη πιο απαράδεκτη, αν με τον τρόπο αυτό, οι ιδιοκτήτες του ΚΤΕΛ θέλουν να εμποδίσουν την υποβολή αιτήσεων από τους οδηγούς προς τον ΟΑΣΘ, για τις προσλήψεις οδηγών με οκτάμηνες συμβάσεις, τις οποίες δρομολόγησε.
Και γίνεται ακόμη πιο απαράδεκτη, αφού αγνοεί προκλητικά την ανάγκη για εργασία των εργαζομένων οδηγών, τους οποίους αντιμετωπίζουν ως «ιδιοκτήτες» τους, γυρνώντας μας πολύ πίσω, στην εποχή των σκλάβων!
Οι παραπάνω κινήσεις των ιδιοκτητών του ΚΤΕΛ καταδεικνύουν την αναγκαιότητα και την ορθότητα της θέσης την οποία έχει η Λαϊκή Ενότητα-Α.Α., ότι οι συγκοινωνίες πρέπει να είναι δημόσιες, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο, χωρίς καμμιά συμμετοχή ιδιώτη. Επιπλέον, καταδεικνύουν το πόσο έχουν αποθρασυνθεί οι εργοδότες, από το ξήλωμα, από όλες τις μνημονιακές κυβερνήσεις και την καθαρά προκλητική φιλοεργοδοτική πολιτική της Ν.Δ., σχεδόν κάθε νομικού πλαισίου που διασφάλιζε, κατά κάποιο τρόπο, τη θέση των εργαζομένων.
Η Λαϊκή Ενότητα – Α.Α. Θεσσαλονίκης καλεί την κυβέρνηση, και ιδιαίτερα τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, τους Υπουργούς που έχουν την ευθύνη για τον ΟΑΣΘ, αλλά και τη Διοίκηση του ΟΑΣΘ που υπέγραψε τη σύμβαση παραχώρησης των λεωφορειακών γραμμών με τους ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ, να πάρουν άμεσα θέση και να απαιτήσουν να αποσυρθούν όλες οι νέες συμβάσεις. Δηλώνει ότι θα βρίσκεται στο πλευρό των οδηγών εργαζομένων στα ΚΤΕΛ, οι οποίοι πρέπει να αντισταθούν στις απαράδεκτες, από κάθε άποψη, μεθοδεύσεις των εργοδοτών τους.