Δυστύχημα στα Τέμπη: Δεν ήταν δυστύχημα, ήταν μαζική δολοφονία (της Δέσποινας Σπανού)

Δυστύχημα στα Τέμπη: Δεν ήταν δυστύχημα, ήταν μαζική δολοφονία

Της Δέσποινας Σπανού

Διανύουμε προεκλογική περίοδο, με τις συνηθισμένες κοκορομαχίες και εντάσεις, μακριά από τα πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας, μακριά δηλαδή από ουσιαστικές προτάσεις για την επίλυσή τους. Η πραγματικότητα αποκρύπτεται αλλά έρχεται μία  στιγμή που βγαίνει στο φως.

Αυτό απέδειξε το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Ανέδειξε ποια είναι η κατάσταση των υποδομών της χώρας και ποιοί ευθύνονται γι’ αυτό. Παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης και των Μ.Μ.Ε. να ρίξουν όλο το βάρος στους εργαζόμενους (ανθρώπινο λάθος), η αλήθεια δεν μπορεί να κρυφτεί. Και η αλήθεια είναι ότι έχουν διαλυθεί τα πάντα. Στα τρένα δεν υπήρχαν συστήματα ασφαλείας, ούτε επαρκή σηματοδότηση, τα πάντα ήταν χειροκίνητα, η ιδιωτική εταιρεία στην οποία έχουν πουληθεί δεν γνωρίζει ούτε πόσοι επιβάτες είχαν επιβιβασθεί και γι’ αυτόν τον λόγο δεν θα γίνει πιθανώς γνωστός ο ακριβής αριθμός των νεκρών και των αγνοουμένων. Είναι πραγματικό απίστευτο. Γιατί συμβαίνουν όλα αυτά; Μα γιατί ιδιωτικοποιήθηκε. Η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων σε όλον τον κόσμο είχε ως συνέπεια την απαξίωση του δικτύου και μεγάλα ελλείμματα ασφαλείας. Οι ιδιωτικές εταιρείες ενδιαφέρονται μόνο για το κέρδος, που το εξασφαλίζουν και από τη μείωση του κόστους λειτουργίας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2017 για 45 εκ. €, με δηλώσεις μάλιστα τότε για επενδύσεις δισεκατομμυρίων εκ μέρους της εταιρείας (2-2,5 δις σε 9 χρόνια). Τίποτα από αυτά δεν έχει γίνει, αντιθέτως τα τρένα λειτουργούσαν και λειτουργούν με τα πιο απηρχαιωμένα συστήματα! Οι μόνες επενδύσεις που έχει κάνει μέχρι τώρα είναι τα σύγχρονα γραφεία στην Λ. Συγγρού και η ανακατασκευή του μηχανοστασίου της Θεσσαλονίκης!

Το εξωφρενικό όμως είναι ότι η εταιρεία επιδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο (με ευθύνη των κυβερνήσεων) με 50 εκατ. ετησίως μέχρι το 2035 (συνολικά θα πάρει 750 εκ.) τάχα για κάνει τα λεγόμενα άγονα δρομολόγια, τα οποία δεν κάνει, διότι τα περισσότερα έχουν καταργηθεί και τα υπόλοιπα τα κάνει χωρίς συστήματα ασφαλείας με τραγικές συνέπειες! Αυτό που έγινε δεν είναι δυστύχημα, είναι έγκλημα. Τώρα προσπαθούν να τα ρίξουν όλα στον Σταθμάρχη και να αφήσουν στο απυρόβλητο την εταιρεία, διότι αν της επιρρίψουν ευθύνες, πρέπει να αναλάβουν και την δική τους. Οι κυβερνήσεις έκαναν την σύμβαση και με βάση την σύμβαση εξακολουθεί να πληρώνεται από τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων. Ποιος θα μιλήσει, ο Τσίπρας ή ο Μητσοτάκης; Είναι συνυπεύθυνοι. Γι’ αυτό ο Μητσοτάκης βγαίνει και κάνει δηλώσεις για ανθρώπινο λάθος και ο Α. Τσίπρας κρατά πολύ χαμηλούς τόνους. Συνεπικουρούν και οι δημοσιογράφοι των συστημικών Μ.Μ.Ε., που δεν ντρέπονται να προσπαθούν να πείσουν τους τηλεθεατές, ότι το 2023 είναι λογικό να υπάρχουν χειροκίνητα συστήματα στους σιδηροδρόμους, ώστε με βάση κάποιο τεχνικό ή αιφνίδιο πρόβλημα (ξαφνικό πρόβλημα υγείας) να σκοτώνονται δεκάδες άνθρωποι!

  • Τώρα όλοι αποποιούνται της ευθύνης και προσπαθούν να την επιρρίψουν σε άλλους και όλοι μαζί στον Σταθμάρχη.Η ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων, η οποία έχει την ευθύνη της εποπτείας και του ελέγχου, αρχίζει τώρα διαδικασία αυτεπάγγελτης έρευνας, όταν η ίδια είχε εκθέσεις στα χέρια της για κενά και παραλείψεις, αλλά δεν έκανε τίποτε.
  • Ο Εισαγγελέας του Α.Π. κ. Ντογιάκος έδωσε εντολή για προκαταρκτική έρευνα, ενώ οι εργαζόμενοι έχουν καταγγείλει ότι έχουν σταλεί πολλές μηνυτήριες αναφορές και εξώδικα. Καμιά δικαστική αρχή δεν είχε ενημερωθεί μέχρι τώρα; Απλώς αρχειοθετούσαν τις αναφορές.
  • Ο Υπουργός Μεταφορών παραιτήθηκε τάχα σε ένδειξη ευθιξίας και πολιτικής ευθύνης. Ακραία υποκρισία. Παραιτήθηκε ένα μήνα πριν τις εκλογές, ενώ είχε ενημερωθεί για όλα τα προβλήματα που υπήρχαν από τα υπομνήματα και τις αναφορές των εργαζομένων. Μάλιστα οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι έχουν καταγγείλει ελλείψεις τόσο στη σηματοδότηση, όσο και στο σύστημα τηλεδιοίκησης στο Τράμ και στον Προαστιακό, όμως δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο!

Αρμόδιες αρχές, κυβερνητικά στελέχη και δικαστές, που είχαν λάβει γνώση των προβλημάτων είναι πιο υπεύθυνοι από τον κάθε Σταθμάρχη.

Η βασική αιτία της τραγωδίας λοιπόν είναι οι ιδιωτικοποιήσεις και η διαπλοκή μεταξύ οικονομικών και πολιτικών παραγόντων. Ξεπουλιέται ο Δημόσιος πλούτος για ψίχουλα, υποβαθμίζονται οι υπηρεσίες, επιδοτούνται οι εταιρείες από τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων για να οδηγούν ανθρώπους στο θάνατο. Ενδεικτικές είναι και οι δρομολογούμενες νέες αγορές. Αγοράζονται 15 τρένα υδρογόνου, αξίας 195 εκ. €, η αγορά των οποίων θα γίνει κατά 60% από το Ελληνικό Δημόσιο και κατά 40% από ευρωπαϊκούς πόρους. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τίποτε. Απλώς θα τα μισθώσει. Είμαστε η χώρα που ξεπουλάει τον Εθνικό πλούτο και πληρώνει τον αγοραστή για να τον χρησιμοποιεί όπως θέλει! Τώρα όλοι ρίχνουν κροκοδείλια δάκρυα για τους νεκρούς. Ουσιαστικά σκυλεύουν τους νεκρούς, ενώ γονείς ψάχνουν με γενετικό υλικό να βρουν τα σώματα των παιδιών τους για να τα θάψουν! Πρόκειται για τραγωδία, αλλά στις αρχαίες τραγωδίες υπάρχει και η κάθαρση. Κάθαρση είναι να τιμωρηθούν οι πραγματικά υπεύθυνοι. Οι κινητοποιήσεις που γίνονται από τον Ελληνικό λαό και τη νεολαία είναι δείγμα υγείας. Δεν πρέπει να ανεχθούμε και να συνηθίσουμε το αδιανόητο.

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.

 Δέσποινα Σπανού είναι πρώην Αντιπρόεδρος της ΑΔΕΔΥ, Στέλεχος της ΛΑΕ – ΑΑ