Από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής έπαψε να επιδοτείται με 15 λεπτά το λίτρο στην αντλία το diesel κίνησης, με αποτέλεσμα η λιανική τιμή στην Αττική να εκτιναχθεί στα 1,9 ευρώ το λίτρο, ενώ παρά τις προβλέψεις άνοδος υπήρξε και στην τιμή της αμόλυβδης η οποία πωλείται οριακά υψηλότερα από το πετρέλαιο.
Να σημειωθεί ότι οι αυξήσεις θα φανούν σταδιακά με τις νέες παραλαβές στα πρατήρια, αρχικά στα μεγάλα αστικά κέντρα και στα πρατήρια με μεγαλύτερη κίνηση.
Την ίδια στιγμή την μεγαλύτερη ημερήσια μεταβολή γνώρισε την Κυριακή 2/10 η χονδρική τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος που υπερδιπλασιάστηκε αγγίζοντας ξανά τα 400 ευρώ η KWh.
Είναι εντυπωσιακό βεβαίως το γεγονός ότι ενώ οι διεθνείς τιμές πετρελαίου μειώνονται το πετρέλαιο κίνησης βρίσκεται στα ύψη γεγονός που συνηγορεί ότι υπάρχει μεγάλη κερδοσκοπία από τις πετρελαϊκές επιχειρήσεις μεταφοράς, διύλισης και διανομής.
Άλμα 103,27% στη χονδρική του ρεύματος
Την ίδια στιγμή η χονδρική τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος στο χρηματιστήριο της ενέργειας εκτοξεύθηκε σήμερα στα 369,95 ευρώ την μεγαβατώρα, έχοντας ημερήσια μεταβολή της τάξεως του 103,27%. Το Σάββατο είχε υποχωρήσει κάτω από τα 200 ευρώ και συγκεκριμένα στα 182 ευρώ, αλλά η «ευφορία» κράτησε μόλις 24 ώρες.
Τον Σεπτέμβριο η χονδρεμπορική τιμή ηλεκτρικής ενέργειας στην ελληνική αγορά, έκλεισε στα 416,87 ευρώ ανά Μεγαβατώρα παρά την αποκλιμάκωση των τιμών του καυσίμου μέσα στον Σεπτέμβριο επειδή οι τιμές να διαμορφώνονται κατά κύριο λόγο από το «κλείσιμο» των συμβολαίων για το αέριο του προηγούμενου μήνα.
Αποτέλεσμα όλων αυτών η ελληνική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας ήταν η 3η ακριβότερη τον περασμένο μήνα. Υψηλότερες τιμές καταγράφηκαν μόνο στην Ιταλία (429,92 ευρώ η KWh) και τη Μάλτα (420,72 ευρώ η KWh).
Αν η χώρα μας δεν ξεφύγει από την πρόσδεση που έχει στον Ευρωνατοϊκό άξονα, δεν εγκαταλείψει τις κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας και δεν ακολουθήσει μια διαφορετική ενεργειακή πολιτική με την εθνικοποίηση των εταιριών παραγωγής και διάθεσης ηλεκτρικού ρεύματος και καυσίμων καθώς και την αξιοποίηση των εγχώριων ενεργειακών πηγών με προστασία του περιβάλλοντος τότε ο λαός μας κινδυνεύει να αντιμετωπίσει έναν «κρύο» και δύσκολο χειμώνα.
Στοιχεία από την Ναυτεμπορική